ورد و پاورپوینت

ورد و پاورپوینت

ورد و پاورپوینت

ورد و پاورپوینت

طرح درس و روش تدریس علوم هفتم، فصل7: سفر آب درون زمین

طرح درس و روش تدریس علوم هفتم، فصل7: سفر آب درون زمین

طرح درس و روش تدریس علوم هفتم، فصل7: سفر آب درون زمین
دسته بندی : فیزیک
تگ : طرح درس علوم هفتم,درسنامه درس سفر آب درون زمین,روش تدریس درس سفر آب درون زمین,پاورپوینت درس سفر آب درون زمین,سوالات درس سفر آب درون زمین با جواب
طرح درس و روش تدریس علوم هفتم، فصل7: سفر آب درون زمین

طرح-درس-و-روش-تدریس-علوم-هفتم-فصل7-سفر-آب-درون-زمیندر این درس به مفاهیم مربوط به آب‌های زیرزمینی و راه‌های بهره برداری از آنها به صورت انجام آزمایش و فعالیت‌های هدف دار پرداخته شده است تا دانش آموزان بتوانند ضمن کشف مفاهیم به ارزش آب و شیوه استفاده درست از آن پی ببرند.

هدف کلی و پیامد محور درس مذکور این است که دانش آموزان با اهمیت آب‌های زیرزمینی و راه‌های بهره برداری از آنها و تأثیرات آنها بر کشاورزی، آب آشامیدنی و… آشنا شوند.

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس سفر آب درون زمین به صورت یک فایل 12 صفحه ای آورده شده است. فایل مذکور در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

اهداف این درس: دانش آموزان...

✅ اهمیت و کاربرد آب‌های زیر زمینی را در منطقه محل سکونت خود بیان کنند.
✅ تأثیر اندازه ذرات خاک بر سرعت نفوذ آب داخل زمین را با آزمایش نشان دهند.
✅ سفره آب زیرزمینی آزاد و تحت فشار را با رسم شکل با هم مقایسه کنند.
✅ عمق سطح ایستابی در مناطق مرطوب و خشک را با هم مقایسه کنند.
✅ آب‌های زیرزمینی و آب‌های سطحی را از نظر میزان املاح و آلودگی میکروبی با هم مقایسه کنند.

دانلود فایل


download - دانلود

طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی سوم، درس 7: از بزرگ‌ترها قدردانی کنیم

طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی سوم، درس 7: از بزرگ‌ترها قدردانی کنیم

طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی سوم، درس 7: از بزرگ‌ترها قدردانی کنیم
دسته بندی : علوم اجتماعی
تگ : طرح درس مطالعات اجتماعی سوم,روش تدریس درس از بزرگ‌ترها قدردانی کنیم,پاورپوینت درس از بزرگ‌ترها قدردانی کنیم,درسنامه درس از بزرگ‌ترها قدردانی کنیم,سوالات درس از بزرگ‌ترها قدردانی کنیم
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی سوم، درس 7: از بزرگ‌ترها قدردانی کنیم

طرح-درس-و-روش-تدریس-مطالعات-اجتماعی-سوم-درس-7-از-بزرگ-ترها-قدردانی-کنیمبرای شروع تدریس می‌توانید از راهکارهای مختلف استفاده کنید. اگر فیلم کوتاه یا بخشی از یک فیلم را که در آن محبّت، همدلی یا قدردانی بچّه‌ها از یک سالمند خانواده را نشان می‌دهد در اختیار دارید نمایش دهید.

اگر دانش آموزانی را می‌شناسید که می‌توانند خوب ایفای نقش کنند، نمایشنامه‌ای ترتیب دهید، سناریوی کوتاهی بنویسید و بچّه‌ها را تمرین بدهید تا در نقش یک پدربزرگ یا مادربزرگ و نوه، ایفای نقش کنند.

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 5 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

اهداف درس:

✅ مصادیقی از روش‌های قدردانی از بزرگ تر‌ها را بیان کنند.
✅ به اهمیت قدر دانی از بزرگترها و سالمندان پی ببرند.
✅ از طریق گفت و گو ضرورت قدردانی از سالمندان خانواده طراحی و اجرا کنند.

دانلود فایل


download - دانلود

طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس16: آداب مطالعه

طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس16: آداب مطالعه

طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس16: آداب مطالعه
دسته بندی : تاریخ و ادبیات
تگ : طرح درس فارسی ششم,درسنامه درس آداب مطالعه,پاورپوینت درس آداب مطالعه,روش تدریس درس آداب مطالعه,سوالات درس آداب مطالعه
طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس16: آداب مطالعه

طرح-درس-و-روش-تدریس-فارسی-ششم-درس16-آداب-مطالعهاین درس به بررسی ویژگی های دوست خوب و انتخاب شایسته دوست و همچنین برشماری خصایل دوست شایسته می پردازد. که یکی از مهم ترین دغدغه های کودکان و نوجوانان است و همچنین فواید قصّه خوانی و شنیدن قصّه را مطرح می سازد.

تدریس درس از طریق بحث گروهی انجام می شود. برای این کار دو مرحله را باید در نظر گرفت. مرحلۀ اوّل: آمادگی و برنامه ریزی ، مرحلۀ دوم: روش اجرای بحث گروهی


اهداف و انتظارات این درس به شرح زیر است:

- تقویت علاقه مندی به مهارت مطالعه
- آشنایی باخصوصیات دوست خوب
- شناخت کاربردی فواید قصه خوانی
- آشنایی با نمونه فاخری از متون نثر کهن
- آشنایی با واژه سازی های نو

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور در قالب یک فایل 12 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

دانلود فایل


download - دانلود

طرح درس و روش تدریس علوم هفتم، فصل3: اتم ها، الفبای مواد

طرح درس و روش تدریس علوم هفتم، فصل3: اتم ها، الفبای مواد

طرح درس و روش تدریس علوم هفتم، فصل3: اتم ها، الفبای مواد
دسته بندی : فیزیک
تگ : طرح درس علوم هفتم,روش تدریس درس اتم ها الفبای مواد,سوالات درس اتم ها الفبای مواد,درسنامه درس اتم ها الفبای مواد,پاورپوینت درس اتم ها الفبای مواد
طرح درس و روش تدریس علوم هفتم، فصل3: اتم ها، الفبای مواد

طرح-درس-و-روش-تدریس-علوم-هفتم-فصل3-اتم-ها-الفبای-مواددر این فصل مفاهیمی مانند ماهیت ذره ای مواد، اتم، مولکول، ساختار اتم و رفتار مواد از نگاه ذره ای بررسی خواهد شد. تاریخ علم، مدل های اتمی و فعالیت های دانشمندان در این کتاب بررسی نمی شوند و به پایه بالاتر منتقل شد ه اند.

از سوی دیگر به دلیل انتزاعی و غیر قابل لمس بودن مفاهیم ارائه شده در این درس از عنوان ها و زیرعنوان های عمومی و همچنین مطالب مرتبط با زندگی استفاده شده است تا میزان برقراری ارتباط دانش آموزان با درس افزایش یابد.

دانش آموزان در پایان این واحد یادگیری...

- به اهمیت مواد در زندگی پی می‌برند.

- با برخی از مواد پرکاربرد آشنا می‌شوند.

- مهارت گفت و گو و بحث علمی را در خود تقویت می‌کنند.

- پی می‌برند که اغلب موادی که در زندگی روزانه با آنها سرو کار داریم، از چند ماده دیگر تشکیل شده‌اند.

فایل مذکور شامل 14 صفحه بوده و در قالب ورد آورده شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

دانلود فایل


download - دانلود

طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی چهارم، درس16: آب و هوا

طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی چهارم، درس16: آب و هوا

طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی چهارم، درس16: آب و هوا
دسته بندی : علوم اجتماعی
تگ : طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم,طرح درس آب و هوا,روش تدریس درس آب و هوا,سوالات درس آب و هوا,نکات آموزشی درس آب و هوا,خلاصه درس آب و هوا,اهداف درس آب و هوا,فعالیت های درس آب و هوا
طرح درس و روش تدریس مطالعات اجتماعی چهارم، درس16: آب و هوا

طرح-درس-و-روش-تدریس-مطالعات-اجتماعی-چهارم-درس16-آب-و-هواعنوان درس 16 کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم دبستان آب و هوا می‌باشد. معلمان گرامی، لطفا مطالب این درس را که کاملاً جنبۀ عملی دارد به مطالب حافظه‌ای تبدیل نکنید.

خواندن دماسنج، درست کردن باران سنج، ثبت وضعیت هوا در جدول، خواندن نمودار، ترسیم نمودار، از مهارت‌های عمده‌ای است که باید به طور عملی تمرین و تکرار شود.

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 6 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

اهداف و انتظارات:

✅ نمودارهای دما و بارش را بخوانند.
✅ از روی نمودارهای دما و بارش، شرایط آب و هوایی یک ناحیه را تشخیص دهند.
✅ با دماسنج یا بارا نسنج، مقدار دما و بارش را در یک مکان اندازه گیری کنند.
✅ وضعیت هوا را در شهر یا ناحیه خودشان برای مدتی خاص ثبت کنند.
✅ تأثیرات آب و هوا را بر فعالیت‌های روزانه زندگی بیان کنند.

دانلود فایل


download - دانلود