ورد و پاورپوینت

ورد و پاورپوینت

ورد و پاورپوینت

ورد و پاورپوینت

طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس9: رنج‌هایی کشیده‌ام که مپرس

طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس9: رنج‌هایی کشیده‌ام که مپرس

طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس9: رنج‌هایی کشیده‌ام که مپرس
دسته بندی : تاریخ و ادبیات
تگ : طرح درس فارسی ششم,درسنامه درس رنج‌هایی کشیده‌ام که مپرس,روش تدریس درس رنج‌هایی کشیده‌ام که مپرس,پاورپوینت درس رنج‌هایی کشیده‌ام که مپرس
طرح درس و روش تدریس فارسی ششم، درس9: رنج‌هایی کشیده‌ام که مپرس

طرح-درس-و-روش-تدریس-فارسی-ششم-درس9-رنج-هایی-کشیده-ام-که-مپرسروش پیشنهادی برای تدریس درس رنج‌هایی کشیده‌ام که مپرس روش واحد کار (پروژه) و بحث و گفتگو در نظر گرفته شده است.

در این روش دانش آموزان به صورت گروهی یا فردی به جمع آوری اطلاعات راجع به علی اکبر دهخدا و کارها و خدماتی که انجام داده است و همچنین در مورد لغت نامه دهخدا می‌پردازند.

در مرحله بعد اطلاعات را دسته بندی می‌نمایند. سپس بر اساس اطلاعات گردآوری شده گزارشی می‌نویسند و آن را در کلاس عرضه می‌کنند.

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 10 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

اهداف آموزشی:

✅ آشنایی دانش آموزان با زندگی نامه دهخدا و چگونگی بهره گیری از آن
✅ ایجاد زمینه مناسب برای استفاده از فرهنگ لغت
✅ آشنایی دانش آموزان با بزرگ ترین و جامع ترین فرهنگ نامه فارسی (لغت نامه دهخدا)
✅ تقویت روحیه همکاری در فراگیران
✅ آشنایی با نمونه‌هایی برجسته از اشعار بابا طاهر
✅ تقویت مهارت در واژه سازی با ترکیب‌های جدید

دانلود فایل


download - دانلود

طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس 16: روزنامه‌های دیواری

طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس 16: روزنامه‌های دیواری

طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس 16: روزنامه‌های دیواری
دسته بندی : فقه و معارف اسلامی
تگ : طرح درس هدیه های آسمان پنجم ,پاورپوینت درس روزنامه‌های دیواری,سوالات درس درس روزنامه‌های دیواری,روش تدریس درس روزنامه‌های دیواری
طرح درس و روش تدریس هدیه های آسمان پنجم، درس 16: روزنامه‌های دیواری

طرح-درس-و-روش-تدریس-هدیه-های-آسمان-پنجم-درس-16-روزنامه-های-دیواریخداوند انسان را در دنیا خلق کرده تا با کمک گرفتن از استعدادهای ذاتی خود مسیری را طی کند و خود را برای قیامتی جاودان آماده سازد. اما جایگاه افراد در قیامت با یکدیگر بسیار متفاوت است چرا که خداوند عادل بوده و هر فردی را بر اساس اعمالی که انجام داده مورد حسابرسی دقیق قرار خواهد داد.

این درس درصدد است از بین نام‌های مختلف و متعدد قیامت تنها یکی از آنها را که به حسابرسی اعمال اختصاص داشته و به یوم الحساب نامیده شده معرفی کند؛ و به صورت مختصر ویژگی‌های یوم الحساب را بر اساس آیات و روایات بیان نماید.

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

اهداف درس:

✅ آشنایی با نام قیامت به عنوان روز حساب
✅ آشنایی با احادیث در مورد محاسبه اعمال
✅ تمایل به انجام وظایف خود برای داشتن حسابرسی سریع و آسان
✅ تلاش برای محاسبه اعمال
✅ توانایی تفکر در پیام قرآنی و درک ارتباط آن با موضوع درس

دانلود فایل


download - دانلود

طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس22 : روزهای مهم

طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس22 : روزهای مهم

طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس22 : روزهای مهم
دسته بندی : علوم اجتماعی
تگ : طرح درس مطالعات اجتماعی چهارم,روش تدریس درس روزهای مهم,پاورپوینت درس درس روزهای مهم,سوالات درس درس روزهای مهم,درسنامه درس درس روزهای مهم
طرح درس و روش تدریس اجتماعی چهارم، درس22 : روزهای مهم

طرح-درس-و-روش-تدریس-اجتماعی-چهارم-درس22--روزهای-مهمعنوان درس22 کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم دبستان روزهای مهم می‌باشد. یکی از مهمترین روزهای مهم کشور ما عید نوروز است که آغاز سال نو را جشن می‌گیریم.

به جز کشور ما کشورهای همسایه هم، مانند تاجیکستان، افغانستان و جمهوری آذربایجان، دارای جشن‌های نوروزی هستند. از دانش آموزان بپرسید: برای استقبال از عید نوروز چه کارهایی انجام می‌دهند؟ منظور از این پرسش، تأکید بر آیین‌های سنتی خانه تکانی، خرید و دید و بازدید است.

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 7 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

اهداف و انتظارات:

✅ چند مورد از روزهای تعطیل ملی و مذهبی را نام ببرند.
✅ علل وقوع انقلاب اسلامی را بیان کنند.
✅ از طریق خواندن متن، چند نمونه از ویژگی‌های شخصیت امام خمینی (ره) را برشمرند.
✅ به طور گروهی برای برپایی یک جشن مشارکت و همکاری نمایند و برخی وسایل و ابزار مورد نیاز را فراهم کنند.

دانلود فایل


download - دانلود

طرح درس و روش تدریس فارسی پنجم، درس 13: روزی که باران می بارید

طرح درس و روش تدریس فارسی پنجم، درس 13: روزی که باران می بارید

طرح درس و روش تدریس فارسی پنجم، درس 13: روزی که باران می بارید
دسته بندی : تاریخ و ادبیات
تگ : طرح درس فارسی پنجم,پاورپوینت درس روزی که باران می بارید,درسنامه درس روزی که باران می بارید,روش تدریس درس روزی که باران می بارید
طرح درس و روش تدریس فارسی پنجم، درس 13: روزی که باران می بارید

طرح-درس-و-روش-تدریس-فارسی-پنجم-درس-13-روزی-که-باران-می-باریدتدریس درس روزی که باران می بارید از روش بحث گروهی انجام می شود. روش بحث گروهی، گفت وگویی است سنجیده و منظّم درباره موضوعی خاص که مورد علاقه مشترک شرکت کنندگان است.

کاربستِ بحث گروهی به مهارت و توانمندی معلّم نیاز دارد تا بتواند به موقع از انحراف بحث به مسائل دیگر جلوگیری کند و قدرت تصمیم گیری و مدیریت زمان هم داشته باشد.

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

اهداف این درس:

✅ تقویت روحیه توکلّ به خدا در همه مراحل زندگی
✅ شناخت امام زمان و ایجاد باور به نقش و حضور آن بزرگوار در زندگی
✅ آشنایی با برخی از واژگان و مضامین اخلاقی و مفاهیم دینی تأثیرگذار در زندگی
✅ گسترش واژگان با فرایند واژه سازی با ترکیب از طریق نویس
✅ تقویت درک دیداری و شنیداری
✅ آشنایی با نشانه‌های ساختار بلاغی متن مانند: بعد، سپس
✅ تقویت مهارت نوشتن از طریق شگرد ادامه نویسی

دانلود فایل


download - دانلود

طرح درس و روش تدریس فارسی پنجم، درس 13: روزی که باران می بارید

طرح درس و روش تدریس فارسی پنجم، درس 13: روزی که باران می بارید

طرح درس و روش تدریس فارسی پنجم، درس 13: روزی که باران می بارید
دسته بندی : علوم اجتماعی
تگ : طرح درس فارسی پنجم,پاورپوینت درس روزی که باران می بارید,درسنامه درس روزی که باران می بارید,روش تدریس درس روزی که باران می بارید
طرح درس و روش تدریس فارسی پنجم، درس 13: روزی که باران می بارید

طرح-درس-و-روش-تدریس-فارسی-پنجم-درس-13-روزی-که-باران-می-باریدتدریس درس روزی که باران می بارید از روش بحث گروهی انجام می شود. روش بحث گروهی، گفت وگویی است سنجیده و منظّم درباره موضوعی خاص که مورد علاقه مشترک شرکت کنندگان است.

کاربستِ بحث گروهی به مهارت و توانمندی معلّم نیاز دارد تا بتواند به موقع از انحراف بحث به مسائل دیگر جلوگیری کند و قدرت تصمیم گیری و مدیریت زمان هم داشته باشد.

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 11 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

اهداف این درس:

✅ تقویت روحیه توکلّ به خدا در همه مراحل زندگی
✅ شناخت امام زمان و ایجاد باور به نقش و حضور آن بزرگوار در زندگی
✅ آشنایی با برخی از واژگان و مضامین اخلاقی و مفاهیم دینی تأثیرگذار در زندگی
✅ گسترش واژگان با فرایند واژه سازی با ترکیب از طریق نویس
✅ تقویت درک دیداری و شنیداری
✅ آشنایی با نشانه‌های ساختار بلاغی متن مانند: بعد، سپس
✅ تقویت مهارت نوشتن از طریق شگرد ادامه نویسی

دانلود فایل


download - دانلود