این درس به مهارت های اقتصادی که در برنامه های گذشته مغفول واقع شده بود، توجه و تأکید دارد. درنظر گرفتن بودجه، انتخاب با توجه به شرایط، پس انداز و صرفه جویی از جمله این مهارت ها است.
با توجه به درس قبل تعریف منابع و نیاز روزافزون انسان ها به این منابع را مجدداً مرور کنید و سپس نتیجه بگیرید که این منابع نعمت های خداوند هستند و ما باید از منابع حفاظت و برای این منظور درست مصرف کنیم.
از دانش آموزان بخواهید مطالب و تصاویر چهار کادرکتاب شامل صرفه جویی، اسراف، پس انداز، خرید به اندازه بودجه را خودشان بخوانند و با زندگی خود تطبیق دهند و ببینند موارد مشابه در زندگی آنها وجود دارد یا نه؟ به دانش آموزان فرصت مشاهده و مطالعه مطالب و تفکر بدهید.
در این قسمت، پاورپوینت نکات و سوالات درس مذکور(به همراه پاسخ آن) در 21 اسلاید آورده شده است. امکان ویرایش مطالب این پاورپوینت وجود دارد.
قابل ذکر است: در تهیه و تنظیم این پاورپوینت از تصاویر و افکت های خاصی استفاده شده و این امر باعث جذابیت دو چندان آن ها شده است.
روش پیشنهادی برای شروع تدریس این درس، ایفای نقش در نظر گرفته شده است. گروهی برای اجرای نمایشنامه داوطلب میشوند. دانش آموزان بر اساس ذوق و علاقه خود نقش مورد نظر را انتخاب میکنند.
ایفای نقش روشی است که میتواند برای تجسّم عینی موضوعات و درسهایی که برای نمایش مناسب باشند به کار رود. در این روش فرد یا افرادی از دانش آموزان موضوعی را به صورت نمایشی کوتاه اجرا میکنند.
معلّم برنامه ریزی، مدیریت اجرایی عملیات و برنامه نمایشی ایفاگران نقش را بر عهده میگیرد و ...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 9 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف آموزشی:
✅ آشنایی با نمونهای فاخر از شعر نو
✅ تقویت روحیه مثبت اندیشی و علاقه دانش آموزان به زیباییهای زندگی
✅ آشنایی دانش آموزان با مناظره، تقویت درک فلسفه زندگی
✅ آشنایی با جاندار پنداری، تقویت عزت نفس در دانش آموزان
این درس، بیانگر نمونهای از رفتار کریمانه و مهربانی و ادب امام حسن(ع)، نسبت به مردم به ویژه نیازمندان است. در این درس علاوه بر هدف اصلی که آشنایی با شخصیت امام حسن(ع) میباشد.
توجه به نیازمندان و نیز مبارزه با ظالمان و زورگویان یکی دیگر از آموزههای قابل استفاده در این درس است که در بخش بدانیم به آن توجه شده است.
بیان آدابی همچون سلام کردن امام به مرد رهگذر، پیاده شدن از اسب برای صحبت با مرد مسافر (که مصداق امروزی آن میتواند پیاده شدن از دوچرخه یا ماشین برای صحبت با افراد پیاده و یا بلند شدن از روی صندلی برای صحبت با فرد ایستاده باشد. ) از نکاتی است که قابل آموزش است.
در این قسمت، پاورپوینت نکات و سوالات درس مذکور(به همراه پاسخ آن) در 25 اسلاید آورده شده است. امکان ویرایش مطالب این پاورپوینت وجود دارد.
قابل ذکر است: در تهیه و تنظیم این پاورپوینت از تصاویر و افکت های خاصی استفاده شده و این امر باعث جذابیت دو چندان آن ها شده است.
نمونه سوال فاینال تاپ ناچ فاندامنتال بی / top Notch Fundamental B
طراحی شده توسط نوید خورشیدی کارشناس ارشد و مدرس باسابقه کانون زبان ایران و موسسات برتر شیراز به صورت سه قسمت چهار جوابی یا تستی شامل کلمات جدید کتاب voc گرامر، خواندن و درک مطلب و یک قسمت تشریحی یا نوشتاری شامل چند سوال که باید در پشت پاسخنامه پاسخ داده شوند. بارم بندی سوال به عهده مدرس محترم میباشد.